Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial Team
Contact
Login
Register
Search
Current
Archives
Submissions
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 10 No. 1 (2023)
Vol. 10 No. 1 (2023)
Published:
2023-02-28
Full Issue
PDF
Editorial
Notes from the Editorial Team
Henrik Åström Elmersjö
1-2
PDF
Articles
Educational Devices: Debates and Endeavours within the Swiss Teachers’ Association SLV, 1950–1980
Jeannine Erb, Michael Geiss
3-26
PDF
Controlling the “Wilderness” Through a Rationalised Reindeer Husbandry: The Establishment of the Sámi Nomad School in Sweden, 1906–1917
Otso Kortekangas
27-39
PDF
Flickors och pojkars lek i dockvrå och dockskåp: Normativa förväntningar och hierarkier i förskolan vid mitten av 1900-talet
Sara Backman Prytz, Josefin Forsberg Koel
41-64
PDF
Folkskoleväsende och industrialisering i Norra Sverige: Relationer mellan Olofsfors järnbruk och Nordmaling socken vid organiseringen av folkskoleväsendet i 1800-talets decentraliserade skolsystem
Lina Spjut, Fredrik Olsson Spjut
65-88
PDF
Statliga undervisningsideal och materiella ambitioner: Om skolbänkens svenska historia 1865–1981
Andreas Westerberg
89-113
PDF
Att öka samiskt inflytande och återaktualisera traditionella kunskaper – Sák96 och den samiska utbildningsambitionen i relation till Lpo94
Charlotta Svonni
115-143
PDF
Towards a New Understanding of Swedish School Reforms: A Sociological Analysis of Textbooks’ Role in Reforms of School Mathematics, 1919–1970
Johan Prytz
145-169
PDF
Book Reviews
Review (English): Kirsi Ahonen, Sharing the Treasure of Knowledge: Nineteenth-Century Nordic Adult Education Initiatives and Their Outcomes
Anne Berg
PDF
Review (English): Matts Dahlkwist, En landsbygdens skolreform? Den geografiska dimensionen i bygget av en enhetsskola
Andreas Westerberg
PDF
Review (English): Anders Ekström and Hampus Östh Gustafsson (eds.), The Humanities and the Modern Politics of Knowledge: The Impact and Organization of the Humanities in Sweden, 1850–2020
Sjang ten Hagen
PDF
Review (Swedish): Åsa Broberg, Viveca Lindberg & Gun-Britt Wärvik (eds.), Kunskapstraditioner och yrkeskunnande: Kvinnors yrkesutbildning i historisk belysning
Carin Fröjd
PDF
Review (English): Katharina Sass, Politics of Comprehensive School Reforms: Cleavages and Coalitions
Johannes Westberg
PDF
Review (English): Jane Martin, Gender and Education in England since 1770: A Social and Cultural History
Sophie Winkler
PDF
Review (Swedish): Ellen Nørgaard, Det Naturlige og frie barn: Tre reformpædagogiske visioner
Charlott Wikström
PDF
Make a Submission
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems